Een mooie foto voor op de site

Zomaar een mooie foto, Voor anker bij Kia Isl, Fidji

Bijna alweer Kerst en Nieuwjaar, tijd voor zoete herinneringen…

Voor iedereen natuurlijk mooie feestdagen en de beste wensen voor 2013.

Posted in Uncategorized | Tagged , , | Reageren uitgeschakeld

sy Mama-cocha op de wal

De Mama-cocha is deze zomer op de wal gezet, in een grote loods bij Mariteam Shipyard ( http://www.busmariteam.nl/index.php)  voor  een lekkere schilderbeurt.

Romp, zowel boven als onder de waterlijn, mast en giek zijn stevig aangepakt en voorzien van een prachtige nieuwe verflaag.

Mooi na 5 weken klussen.

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , | Reageren uitgeschakeld

Nederland went

Ja het went best wel weer.  De winter is natuurlijk niet altijd even leuk, maar doordat we allebei een leuke  baan hebben vliegt deze ook weer voorbij. We passen veel op baby Maurits en wonen in een erg leuke woning in een hippe buurt in Utrecht.

En het voorjaar gloort, waardoor we alweer gaan denken waar we de Mama-cocha deze zomer heen zullen zeilen.

Posted in Uncategorized | Reageren uitgeschakeld

Update weer terug in Nederland

Alweer ruim 3 maanden zijn we terug in Nederland. Ook hier vliegt de tijd.

Het weer speelt niet altijd mee hier moeten we zeggen. We moeten echt nadenken wanneer we voor het laatst een hele dag lang een strak blauwe lucht hebben gezien…. maar ja dat is Nederland zullen we maar zeggen. Ook raken we alweer gewend aan de temperaturen….Maar we genieten natuurlijk ook weer van het wisselen van de seizoenen.

Druk hebben we het gehad met ons plekje vinden. Wonen op de boot, wonen in Utrecht of wonen in Venlo. Deze laatste weken hebben we veel op en neer gereisd. Nu ziet het er naar uit dat we ons een aantal maanden in Utrecht zullen vestigen, omdat we allebei weer aan het werk zijn, waarvoor dit de meest handige locatie is.

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , , , | Reageren uitgeschakeld

Maria’s Kombuis PrietPraat is nu weer helemaal beschikbaar!

Nu ook de oudere verhalen uit het kombuis weer beschikbaar.

Ga rustig even lezen!!

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , , , , , | Reageren uitgeschakeld

“Wereldberoemd” in Venlo

Na onze thuiskomst werden we benaderd door de regionale krant, Dagblad de Limburger, voor een interview. Hier is de link naar het artikel.

artikel krant DDL-20110728-01002VL004

Ook een live tv interview bij TVLimburg was een erg leuke ervaring!!

Na ongeveer 10 minuten zijn wij aan de beurt.

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , , , , , | 1 Comment

Terug in Nederland……

15-07   51.36.213 N 004.06.554 E St. Annaland, Tholen, Nederland 34059nm

Om 21.00 uur vrijdagavond 15 juli zijn we aangekomen. Na vier jaren en bijna 11 maanden liggen we weer aan dezelfde steiger waar vandaan we vertrokken zijn. We zijn terug in Nederland!!!
Het was al bijna donker toen we afmeerden aan de steiger. Het was onze eigen keuze om onaangekondigd aan te komen, ons feestcomitee popelde al weken om ons te verwelkomen, maar door enkele technische probleempjes en ruw weer onderweg naar Nederland werd de aankomst  iedere keer weer uitgesteld. Zoals zo vaak tijdens onze wereldomzeiling weten we als geen ander, dat plannen in het zand geschreven worden met laag water. Ondertussen was ons welkomscomitee zelf met vakantie. Geen probleem. Zijn er mensen die ons alsnog willen begroeten, we liggen in St.Annaland, Tholen bij BusmariTeam aan de steiger. Wel even bellen. tel o631233694

St.Annaland, en het weer is schitterend!! :(

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , , , , , , | 3 Comments

Oostende

11-07 33.99.411 N  002.55.381 E Oostende Belgie 33994nm

Op 26-09-2006 zijn we hier vertrokken voor onze zeilreis om de wereld. Uitgezwaaid door onze vrienden Ben en Dora. Vanmorgen om 09.00 uur zijn we weer de RNSYC haven ingevaren, verwelkomd door… weer Ben en Dora!!  We liggen nu afgemeerd naast hun Blue Bridge.
Na een goede 24 uur rust zijn we vanuit L’Aber W’rach vrijdagmiddag vertrokken, om met het laatste restje van de depressie, met het uitgaande tij mee, voor de wind richting Guernsey waar we zaterdagmiddag alweer met het tij mee nog net even goedkope diesel konden tanken, 0,77pence(0,85e) per liter om daarna alweer met het tij mee richting de Alderney race te zeilen, later een tij tegen en boven in het Kanaal weer een dubbel tij mee langs Calais in de nacht zodat we hier na 65 uur alweer Oostende konden aanlopen, net voordat de wind richting noord zou draaien. Een voorspoedige tocht!!!

Oostende naast Blue Bridge, met Ben en Dora.

Een lekker glaasje op de behouden aankomst om 09.30u

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , , , | 2 Comments

De Golf van Biscaje

07-07 48.35.949 N  oo4.33.620 W L’Aber Wrac’h, Bretagne, Frankrijk 33645nm

Hebben we nu gehad!
Afgelopen zaterdag 03-07 lagen we om 18.00u op anker in de baai van Bayona, Galicie, Spanje, waar we min of meer een afspraak hadden met de Dingo ( http://dirmadekker.wordpress.com/ ) met Dirma en Martin en hun drie jongens, die we al sinds Fiji niet meer gezien hebben. Zij zijn ook op weg naar Nederland en hebben er echt de sokken in! Ze halen ons zowaar vrijwel in! Het was erg gezellig om de hele bubs op zondagmorgen op de koffie te krijgen!! Daarna op de wal kennis gemaakt met de crew van de Senang, ook al wereldomzeilers!! ( http://www.everyoneweb.com/senang/ ) en de Salute y Amor, waar we mee op kroegentocht gaan, want ze hebben wat te vieren, zij vonden dat wel leuk om dat met drie crews van wereldomzeilers te doen! Daar zeggen we geen nee tegen!

Tot ziens Dingo en crew!!!!!!!

Maar de weersvoorspelling zag er zo gunstig uit dat we maandag gauw anker opgingen en naar Cabo Finnestre gingen om daar aan de onderkant van een dikke depressie mee naar het noorden te liften. We zijn dan ook als een speer oversgestoken, 370nm naar Oussant. Zeer vermoeiend was het wel, harde wind en hoge golven, veel bewolking!!! en regen, dat zijn we niet meer zo gewend. Voorbij Oussant sloeg de vermoeidheid toch toe zodat we hier nu aan de steiger liggen in deze diepe inham die we al zo goed kennen van onze vroegere reizen. Toen heel spannend navigeren tussen al die steentjes, nu varen we in een dikke alles verhullende regenbui binnen.

Posted in Uncategorized | Tagged , , , , , , | Reageren uitgeschakeld

Peniche..

30-06 39.21.605 N 009.22.542 W Peniche Portugal 33009nm

We liggen na vertrek vorige week vrijdag  slecht een goede vijftig mijl noordelijker. Na vertrek uit Cascais kregen we voor bij de kaap een stevig noordewind met een behoorlijke hoge en korte golfslag voor onze kiezen. Al motorzeilend kropen we omhoog tot… de motor begon te sputteren, gevolg van nog een klein cadeautje uit Gibraltar, water in de diesel. Motor stop gezet en filters verwisselen, 3x elk en diesel doorpompen. Altijd weer mijn favourite klus onder in de machinekamer op een flink bewegende Mama-cocha…..
Helaas wilde de motor niet meer starten en zijn we al opkruisend tegen de felle wind naar het schiereiland Peniche door gezeild waar we om 24.00u ons anker al zeilend konden uitgooien onder de bescherming van de havenmuur. Op zaterdagmorgen de Mama-cocha met de dinghy naar binnen geduwd naar de steiger en het een en ander beter onderzocht. Het niet starten blijkt uiteindelijk een doorgebrande startmotor te zijn, lastig. Gelukkig vinden we hier een zeer goede monteur Luis Chagas ( www.luischagas.com ) die  ons snel komt helpen en zowaar de nieuwe startmotor binnen 2 dagen hier krijgt!! In Portugal kennen ze dus wel een 24uurs economie!! Vandaag het alles gemonteerd en vanavond om 20.00u draaide onze Nanni weer als een zonnetje!! Nu kunnen we morgen verder, de wind en deinig zijn flink afgenomen.